Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
U kunt op onze websites via de aangesloten reisorganisaties, onze aanbieders, accommodaties huren van 1 tot 73 personen.
Onze organisatie bestaat vanaf 2009. Met een aanbod van ruim 80.000 vakantiehuizen in Nederland en bijna alle landen van Europa, slaagt u bij ons bijna altijd.
De accommodaties op onze websites zijn afkomstig van gerenommeerde huizenaanbieders zoals Belvilla, Bungalow.Net, Interhome, de Roompot Vakantieparken en enkele andere betrouwbare aanbieders.
U boekt online via onze website rechtstreeks bij de huizenaanbieder. Eventuele kortingen die de aanbieder aanbiedt, zijn al in onze huurprijzen verwerkt.
Welke vakantiehuizen kan ik bij jullie huren?
Wij zijn gespecialiseerd in grote vakantiehuizen, luxe vakantiehuizen, vakantiehuizen aan zee, vakantiehuizen waar huisdieren zijn toegestaan, aangepaste vakantiehuizen voor mindervaliden, groepsaccommodaties, vakantievilla's en last minutes.
U kunt via deze website online vakantiehuizen boeken van 1 tot en met 73 personen.
Hoe en wanneer zijn jullie bereikbaar?
Wij zijn telefonisch en via e mail bereikbaar. Onze contactgegevens en de precieze tijden van onze telefonische bereikbaarheid vindt u op de contactpagina.
Hoe groot is jullie aanbod vakantiehuizen, villa's en groepsaccommodaties?
Ons aanbod bestaat uit vakantieboerderijen, kastelen, landhuizen, villa's, grote vakantiehuizen, luxe vakantiewoningen, groepsaccommodaties, vakantiehuizen aan zee, appartementen en chalets.
Het zoeken van een vakantiehuis, groepsaccommodatie of villa via onze websites is heel eenvoudig.
U kunt in de zoekbalkjes op onze homepagina eerst het land, het aantal personen, de aankomstdatum en de vertrekdatum invullen. Daarmee verschijnt een actueel overzicht van alle beschikbare accommodaties.
U kunt vervolgens verder selecteren/verfijnen en de zoekresultaten sorteren op bijvoorbeeld de prijs, het aantal sterren, de ligging van het vakantiehuis, of er huisdieren zijn toegestaan en de aanwezigheid van een (privé)zwembad.
Wordt het vakantiehuis, het appartement of de villa altijd schoongemaakt?
In het overzicht met de bijkomende kosten dat bij elke woning getoond wordt, staat vermeld of de schoonmaakkosten bij de huurprijs zijn inbegrepen of toch nog apart betaald moeten worden.
Wanneer de kosten voor de schoonmaak niet bij de huurprijs zijn inbegrepen, staat de prijs erbij vermeld.
Indien het mogelijk is dat u zonder extra kosten te betalen de eindschoonmaak zelf mag doen, staat dat er ook bij vermeld.
Deze borgsom krijgt u, indien u op de vertrekdag de accommodatie zonder schade achterlaat, achteraf weer terug.
Het is ook mogelijk dat de betreffende huiseigenaar bepaalde verplichte bijkomende kosten met de teruggave van de borgsom verrekent.
Deze huizen verschijnen automatisch tussen de beschikbare huizen na het invullen van de zoekbalkjes op onze homepagina.
Vraag ons eventueel om advies welke accommodaties voor senioren geschikt zijn.
In bijna de helft van de vakantiehuizen en overige accommodaties mogen huisdieren mee.
Bij iedere accommodatie staat aangegeven of er huisdieren mee mogen en zo ja, hoeveel en tegen welke kosten.
Hebben jullie ook vakantiehuizen voor mindervaliden?
Maar ook in Frankrijk, Spanje en Italië zijn aangepaste vakantiewoningen beschikbaar.
Op onze website kunt u selecteren op aangepaste accommodaties voor mindervaliden.
In de huisbeschrijving en bij de kenmerken van iedere aangepaste accommodatie staat precies omschreven wat de aanpassingen zijn. Hebt u nog vragen over deze aanpassingen, stel ze gerust voordat u de boeking maakt.
In die bevestiging vindt u de factuur voor de (aan)betaling en de huurovereenkomst met de algemene voorwaarden.
Wanneer u geen bevestiging van de aanbieder ontvangt, kunt u eerst nog de spammap/ongewenste berichtenmap van uw e-mailaccount controleren.
Meestal moet u binnen 3 dagen na de boeking een aanbetaling doen vanaf 30% van de reissom.
Het restant van het totale verschuldigde bedrag dient uiterlijk 6 weken vóór de aankomstdag betaald te zijn.
Indien de aankomstdag al binnen enkele dagen zal zijn, is er geen gelegenheid om eerst alleen nog maar de aanbetaling over te maken. In dat geval moet het totaalbedrag binnen 2 tot 3 dagen of nog op dezelfde dag betaald worden.
Meestal krijgt u bij aankomst bij de accommodatie, de sleutel persoonlijk van de huiseigenaar die u dan ook even rondleidt.
Maar het kan ook zijn dat u de sleutel op een andere plek ontvangt of bij een beheerder moet ophalen.
U krijgt daar altijd vooraf duidelijke informatie over.
Als de huurprijs exclusief het verbruik van water, gas en elektriciteit is, worden bij aankomst en vertrek door de huiseigenaar of beheerder de meterstanden opgenomen.
Meestal worden deze kosten met de terug te ontvangen borgsom verrekend.
De huiseigenaar hanteert altijd de normale tarieven die ook door zijn gas-, water- en elektriciteitsbedrijven worden berekend.
U kunt eventueel zelf op de aankomstdag en de vertrekdag met uw smartphone een foto maken van de beginstand en de eindstand van de meters.
Indien de samenstelling van de groep reizigers verandert, kan de huurovereenkomst meestal eenvoudig aangepast worden.
Een geboekte periode kan echter alleen gewijzigd worden, als de nieuw gekozen periode nog beschikbaar is. Wanneer u de (aan)betaling al hebt overgemaakt berekent de betreffende huiseigenaar mogelijk extra kosten voor het wijzigen van de aankomst- en/of vertrekdag.
Indien u de boeking onverhoopt moet annuleren zijn er in bijna alle gevallen annuleringskosten verschuldigd.
Dit soort zaken staan altijd duidelijk omschreven in de algemene voorwaarden van de aanbieder.
Het is in de meeste gevallen verstandig om een annuleringsverzekering af te sluiten.